Sportcommissie KL
 

OMK Orienteren voor onderdeelsteams


Locatie Schaarsbergen!!
















1. Organisatie

 

a) Sportcommissie KL

De Sportcommissie KL is verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en nazorg van de sportkalender activiteiten. Hierbij wordt deze ondersteund door o.a. personeel van de LO&Sportorganisatie. Voor algemene informatie over de sportkalender en/of dit specifieke evenement kunt u terecht bij:

Hoofd Sportcommissie KL: Elnt Roel Hessing   0683645998

Stoo Sportcommissie KL:  Aooi Rene de Jager 0610487535

b) Wedstrijdleiding

Wedstrijdleiding        :      Elnt Roel Hessing

Wedstrijdleider :              Smi Davy heesakkers

Locale organisatie:          LO&Sportgroep DUMO

Baanlegger:                     Smi Davy heesakkers

Protestcommissie:           Elnt Roel Hessing

                                       Smi Davy heesakkers

                         

c) Wedstrijdsecretariaat  

Sportcommissie-KL

   

d) Accommodatie / TomTom adres

 

 LO&SPORTGROEP

GROOT HEIDEKAMP

Clemens van Maasdijklaan 5

6816 TW Arnhem


2. Chronologisch overzicht

 

08.30 - 09.15 uur  -      melden in sporttenue, Oosterkantine Oranjekazerne.                                                        

09.30 uur             -      openingswoord.    

08.40 - 09.30 uur -       omkleden vindt plaats in de sporthal. (GHK)

09.30 uur              -      aanwezig op de startlocatie. (GHK)

09.45 uur              -      uitleg en demo van de te volgen procedure op de startlocatie door wedstrijdleider.

10.00 uur              -      gezamenlijke start eerste lopers uit alle categorieën.

14.00 uur              -      ophalen posten door organisatie.

Vanaf 13.30 uur     -      maaltijd op de wedstrijdlocatie.

Ca 14.45 uur         -      prijsuitreiking in sporttenue tijdens de maaltijd. (Oosterkantine, Oranjekazerne)


 

3. Huishoudelijke mededelingen

 

Voor zeer dringende gevallen kunt u ons bereiken via het mobiele nummer van de Sportcommissie KL, onder GSM nummer: 06 10487535 / 83645998 .

     Legering, dient U zelf te regelen.

     Parkeren op aanwijzing Parkeerbegeleiders.

     Omkleden vindt plaats op de wedstrijdlocatie.

     De startlocatie is bewijzerd vanaf de parkeerplaats.

     U dient de aanwijzingen van het personeel op te volgen tijdens het parkeren.

      De maaltijd en de prijsuitreiking vinden plaats op de wedstrijdlocatie.

      Zorg voor voldoende droge en warme kleding op de wedstrijdlocatie.

 Op locatie is er beperkte mogelijkheid tot douchen. Na afloop van prijsuitreiking kunt U douchen op de LO&Sportgroep GHK.

 

4. Wedstrijdreglement

 

Op de wedstrijddag zullen, door tussenkomst van de wedstrijdleider, eventuele bijzonderheden met betrekking tot de      wedstrijd bekend worden gemaakt middels een info-blad en met een uitleg van de speaker over de startprocedure.

Het is op de wedstrijddag zelf niet toegestaan een kaart van het wedstrijdgebied mee te nemen   naar het                     competitieterrein!
Ook dit kan leiden tot diskwalificatie!

Een team bestaat uit 3 deelnemers en zij zijn zelf verantwoordelijk voor het op tijd wisselen.

 De 2 e loper en 3 e loper dienen er rekening mee te houden dat zij, bij het eventueel nog niet gewisseld zijn, een massa start krijgen. Tijden worden bekend gesteld tijdens de opening.

Er wordt gelopen in de volgende categorieen: Cat D,Cat S & M

U bent tijdens de wedstrijd geconsolideerd op het start/finish terrein. Het verlaten hiervan uitsluitend na goedkeuring      van de wedstrijdleider.

Er wordt uitsluitend gelopen met SI (elektronische chip) van de organisatie.

Van de organisatie ontvangt U een enveloppe per team met 3x een borstnummer en 3x een SI-sleutel. U dient er zelf voor te zorgen dat de juiste loper ook de juiste SI-sleutel en bijbehorend borstnummer heeft.

 Deelnemers dienen eigen veiligheidsspelden (voor het borstnummer) en zelf een kompas mee te nemen.

  U mag op de wedstrijdlocatie alleen warm lopen in het aangegeven gebied.

 

 

Iedere loper ontvangt bij melden een persoonlijke SI-sleutel. Deze chip kunt u het beste met het elastische bandje om uw wijsvinger bevestigen.

 Voor dat u het start-vak betreedt, dient u de SI-sleutel te ‘clearen’ en vervolgens te ‘checken’ bij de daarvoor aanwezige posten. Dit doet u bij het betreden van het start– en wisselgebied.

 De ‘clearpost’ wist alle oude gegevens van de SI-sleutel (u hoort een ‘piepje’). De checkpost’ controleert of de SI-sleutel daadwerkelijk leeg is, wat ook weer hoorbaar is met een ‘piepje’.
Om een juiste persoonlijke looptijd te krijgen van de 2 e en 3 e loper kunt u de SI-sleutel vlak voor vertrek nogmaals ‘clearen’ en ‘checken’.

 De eerste lopers krijgen een collectieve starttijd.

 De SI past maar op één manier in de post en er gaat een ‘ledje’ branden ter registratie. U hoort ook een ‘piepje’.
Mocht de SI sleutel niet reageren, dan kunt u met de reserve kniptang een knip zetten op een duidelijk zichtbaar deel van uw kaart (geef dit na finishen meteen aan bij de wedstrijdleider).

 De lopers dienen op de finish-/doorkomstlijn hun laatste post ook te registreren. Voor de lopers 1 & 2 is het van belang eerst de kaart te overhandigen aan de volgende loper en dan pas de post te registreren. Bij lopers 1 en 2 loopt de tijd door, voor de laatste loper stopt hier de tijd.

 

5. Prijsuitreiking / Prijzen

 

Er zijn prijzen voor;

Cat S:

Onderdeelprijs voor de 1 e,2 e en 3 e plaats en individuele prijs voor de lopers uit het onderdeelteam;

Cat M: 

Onderdeelprijs voor de 1 e,2 e en 3 e plaats en individuele prijs voor de lopers uit het onderdeelteam

Cat D: Onderdeelprijs voor de 1 e,2 e en 3 e plaats en individuele prijs voor de loopsters uit het onderdeelteam.


Kaartuitsnede Orienteren Odl 2018